Vooruitblik 2025
Het werk van de cliëntenraad lijkt misschien gewoon, maar resultaten behalen bereik je niet zomaar.
Een goede samenwerking binnen de cliëntenraad en een positief kritische houding en samenwerking met BJZ is van belang.
En uiteraard is contact naar en met de cliënten, de jeugdigen en ouders/verzorgers die te maken hebben met jeugdbescherming en jeugdreclassering, de basis om de gemeenschappelijke belangen te kunnen behartigen.
Speerpunten cliëntenraad in 2025
Er komen vast weer nieuwe uitdagingen en meer verdeling van taken als de cliëntenraad in 2025 uitbreidt. De cliëntenraad heeft voor 2025 de volgende speerpunten gekozen:
• Bekendheid cliëntenraad vergroten bij cliënten BJZ en binnen de organisatie BJZ.
• Contact naar en met de achterban jeugdbescherming en jeugdreclassering en mogelijkheden onderzoeken om te komen tot een deskundigenpanel of klankbordgroep voor de cliëntenraad.
• Opvolging initiatiefnota cliëntenraad inzake verbetering werkwijze verslaglegging door BJZ-medewerkers t.b.v. rechtbankprocedures (opgestart in 2023).
• Vervolg informatienota meldingen Veilig Thuis door BJZ (aanzet november 2024).
• Bijdragen aan verbetering cliënttevredenheidsonderzoek (CTO) BJZ en exit-vragenlijsten BJZ.
• Werving nieuwe leden cliëntenraad.
Wil jij meer informatie of heb je tips of suggesties? Heb je interesse om lid te worden?
Zie de website van de cliëntenraad: www.clientenraadbjl.nl
Neem contact op via ons mailadres: meedoen@bjzlimburg.nl